Moja izjava

 

 

Ideja vodilja je da ZA DUŠU STARE BUTMIRSKE RAJE, ZA DUŠU ONIH KOJI SU POMRLI I ZA MOJE ZADOVOLJSTVO zabilježim KAKO SMO SE NEKADA LIJEPO DRUŽILI I LJUDOVALI (*) i na livadi i van nje i da druženje nastavimo, uživo i virtuelno. Činjenica je da se današnji Aeroklub Sarajevo nalazi u istim prostorijama i isto se zove kao i onaj predratni, ali, izuzev nekoliko članova, to je potpuno drugačiji entitet. Ja sam, uz vašu ogromnu pomoć, u neku ruku, zapisivač perioda od 1945. do aprila 1992. Neka vrsta "Hodoljublja". Osim par časnih izuzetaka, na ovom sajtu nećete naći ni slike ni videe ni priče koje opisuju i  pokazuju aktivnosti Aerokluba poslije 6. aprila 1992. Ali NAJFRIŠKIJE SLIKE RAJE SU TU! One su ovde da se vidi metamorfoza i da se možemo prepoznati kada se sretnemo na nekoj sarajevskoj ili bjelosvjetskoj ulici.

Ovaj sajt je zbir sjećanja na doba kada se, kako pokojni ZIJO KEKIĆ, član Aerokluba Mostar reče, "na ovoj planeti lijepo živjelo". Ukoliko copyright nije eksplicitno naveden na slici ili prilogu, sve na ovome sajtu je "public domain" i se može slobodno preuzimati i distribuirati. Ako to uradite, molim vas da navedete izvor. Ako ste na neki sajt stigli koristeći link sa ovoga sajta, PROVJERITE COPYRIGHT PRAVILA tog sajta.

Materijal koji mi je poslat bez naznake o nekom ograničenju i kao takav publikovan na ovom sajtu, ostaje na sajtu za vjeke vjekova i nema načina da se skine. Kada bi to bilo dozvoljeno, onda bi kompletan sistem numeracije i označavanja postao beskoristan.

 

(*) LJUDOVANJE JE PRAVI IZRAZ za aeroklupsku raju. Pod tim se podrazumijeva da razgovaramo kao ljudi, da oni koji nas slušaju čuju ljude i da izostane sve ono što ne priliči ljudima. Pravi lijek za čovjekovu dušu je druženje, ljudovanje, da saslušamo jedan drugoga, da pomognemo ako možemo, a možemo… samo TREBA HTJETI!!!


MOJ KRATKI AEROKLUPSKI CURICULLUM VITAE

Rođen sam 03.06.1946. u Sarajevu.

U modelarsku sekciju Aerokluba Sarajevo sam se upisao PRIJE 58 GODINA, 1959 (i sam sam se iznenedio kada sam shvatio ovu cifru!). Nastavnik modelarstva u radionici u Logavinoj ulici bio je Juka, Muhamed Ljutika. Tri godine sam bio aktivan modelar.

Krajem 1962. iz drugog razreda gimnazije "Ognjen Prica", zajedno sa Slobom Kosovcem i Brankom Ličenom, prijavio sam se na konkurs za jedriličara. Sva trojica smo uspješno položili teoriju, prošli doktora i u junu 1963. otišli na početnički internat u Novi Travnik, koji je VS BiH organizovao za 27 početnika iz svih BH aeroklubova (ovaj i pet fotosa prije). Šef internata je bio Arsen Kukura, meštre od palube Jakša Minić, a moj nastavnik Veso Saračević.

Jedriličarstvo mi je išlo dobro od palice, a u avion sam ušao pod prijetnjom crvenim kartonom od strane Bore Lasice, sekretara Aerokluba, i Ratka Milanovića, sekretara Vazduhoplovnog saveza Bosne i Hercegovine. To se desilo 29. septembra 1972. . Nastavnik mi je bio Petromir Mišković Maki, u to vrijeme upravnik na Butmiru.

Završio sam elektrotehnički fakultet u Sarajevu, smjer automatika.

Petnaestak godina sam držao početnicima kurs iz aerodinamike. Na desetak internata sam radio kao nastavnik, a 1980. sam bio kapo internata na Butmiru.

Dozvole sam produžavao do 1987 [24 godine aktivnog letenja! (i skijanja)], kada sam preživio 4 infarkta srca. I dalje sam letio, ali nikada više samostalno.

Nikada nisam ni dinar zaradio u Aeroklubu, ni jednu dnevnicu nisam naplatio. Mislim da sam najveći doprinos Aeroklubu Sarajevo učinio 1985, dovođenjem motorne jedrilice Grob 109B.


Iako se više od 30 godina bavim programiranjem i izgradnjom kompjutera,  kreiranje web sajtova nije moja specijalnost, i jedino što znam da koristim u tu svrhu je Front Page 2003. Zato ne prihvatam nikakve kritike tipa "moglo je to bolje, sa php-om, animacijama i flashom", ja to ne znam.

Evo sam se dobro potrudio (februar 2009) da savladam Javu da bih od 4 nezavisna skripta napravio ovaj za automatsko skrolovanje sa mogućnošću indikacije brzine i promjene njenog iznosa i smjera.

Ko zna i ko ima volje da radi, BUJRUM MU od srca! Samo neka se javi. Unaprijed upozorenje: svaki dan ima najmanje sat i po posla. Prnja je to isto skont'o: kada sam ga pitao da li bi on preuzeo sajt ako ja riknem prije njega, rekao je "hvala, to je kisela jabuka"!

Ne može biti da nisam napravio grešaka. Molim vas da mi javite (dejan@djesi.ba, dejan.stojnic@gmail.com, SMS na +387 62 451 739) šta da popravim, promijenim, izbacim, dodam. Jasno je da grešku ne mogu popraviti ako za nju ne znam! Nije važno da li je u pitanju sitnica, ili krupnica, ne ustežite se da mi javite.

Datum i vrijeme posljednje izmjene su u sredini zaglavlja vodeće strane.

.

Dejan 


RODITELJSKA KONTROLA - PARENTAL GUIDENANCE - PARENTAL CONTROL

U nekoliko videa i zvučnih zapisa mogu se čuti, a u par tekstova i pročitati, "nepristojne" riječi tipa j... Odlučite sami šta ćete dozvoliti vašoj djeci da gledaju.

Ako se pitate zašto je ovo ovde, evo razloga: bez ove izjave bi bilo ko mogao pokrenuti pitanje podobnosti sajta za javno gledanje i eventualno, ako ima dobre veze, i zatvoriti sajt.


 


JUBILEJ

 

Jeste li primijetili da me nije bilo tri dana?

19. novembar 2011. Sinoć sam se vratio iz Royal Free bolnice na Hamstedu u Londonu gdje sam zaglavio u utorak 15. novembra uveče. Tri-četiri dana prije toga me je srce pravo zaj...., ono, ne da disati po nekoliko sati pa sam odlučio da odem na kanal i pogledamo tu stvar iznutra. A kanal nije onaj naš na Butmiru, već bolnica. U 8 uveče sam otišao tamo i prijavio se na A&E (Accident & Emergency). Naravno da su me primili. Šta da vam dalje pričam, srijedu sam proveo u čistilištu, odjelenju koje služi kao ranžirna stanica, uveče su me prebacili na koronarno, a u četvrtak u podne su me, kako se to popularno kaže, PROBUŠILI, tj. uradili koronografiju, ili angiogram, kako se to ovde kaže. Trajalo je jaaaako dugo, 55 minuta, sve sa onom sajlom u srcu i uživo slikom na 4 ekrana. Rezultati su, jebiga, dobro je. Kažu popraviti se ne može, valja se pripaziti.

Ja sam 1987 preživio četiri infarkta, ustvari na četvrtom sam imao kliničku smrt, ali me doktor Paško Dedić vratio defibrilatorom. Srce ima, kako svi znamo, tri glavne koronarne arterije koje ga snabdijevaju krvlju. Kada me je Radovanović otvorio u Kamenici 1990, dvije su bile začepljene 100%, a treća 98%. Ne vjerujete? Pogledajte ovo ! One manje, ni jedna bolja od 80%, nisu vrijedne pomena. E vidite, dvije velike po 100% začepljenja, premoštene su bajpasima. Ona treća nije mogla biti, jer se oko nje razvila cijela šuma kolateralnih kapilara koje je bilo nemoguće odstraniti, a kada bi se preko njih prebacio bajpas, krv bi ih mimoišla i to bi sve istrulo, što, priznaćete, ne bi bilo lijepo. Onda sam 1994 u Londonu fasovao još jedan infarkt, poslije čega su ustanovili da se jedan bajpas začepio. Mašala! Tokom 5 godina imao sam još 5 angiograma i 3 angioplastike, to je kada uguraju balon kroz venu u desnoj nozi sve do sužene srčane arterije, pa onda balon gruvaju pritiskom od 14 (četrnaest) atmosfera, te se balon proširi do 4mm i tako otvori arteriju.

Ovaj prekjučerašnji angiogram je trajao duplo duže nego obično, zato što doktor dugo vremena nije mogao da skonta kako srce uopšte radi, nema tu više ni koronarnih arterija ni bajpasa koji su prolazni. Opet da pitam: ne vjerujete? Pogledajte zvanični izvještaj , svi prolazi su začepljeni, eno ikseva u pink krugovima. A one dvije crte označene crvenom strelicom, to su neki mali krvni sudići koje anatomija ne poznaje, i koji prebacuju krv, jedan tamo, a drugi vamo.

Pored svih tih suženja i blokada, ima i dodatni problem: pošto je veliki dio srca, koji je pogođen infarktima, postao ožiljak, znači da tu mišići više ne postoje i shodno tome pumpna snaga je dramatično smanjena. Još u Kamenici su 1990. izmjerili, a u Sarajevu 2009. potvrdili da je moj EF=35% (naravno da imam te papire). EF je EJECTION FACTOR i kada on padne ispod 50%, računa se da je u pitanju patološki slučaj.

Na svemu ovome ja živim ovih zadnjih 11, odnosno 21 godinu. Kako, to ni ptice ni duhovi ne znaju.

Elem, meni izgleda nema smrti bez sjekire.

Ovo mi je bilo deseto, jubilarno bušenje, sve na istom mjestu na desnoj nozi, u samom pregibu. Inače, kompletna srčana kolekcija mi je impresivna:

- 5 srčanih udara

- jedna operacija srca sa 2 bajpasa (u to spada i otvaranje desne noge od pregiba u preponama do koljena odakle su izvadili venu od koje su napravili bajpase)

- 7 koronarografija/angiograma

- 3 angioplastike

Plaćam voz i piće u Palati onome ko me dostigne! (kontam da svi znaju šta je Nurijin voz). A ako me prebaci, njega dodatno vodim u Office Food na Koreji da jede koliko god puno i dugo hoće, i ja naravno plaćam račun, 9KM.

Ova tri dana u bolnici nisam sjedio u bolnici besposlen, mislim na sajt. Po savjetu Mire Božića, ukinuo sam onu "baju" za automatsko skrolovanje, a po ideji mog Davora, UVEO SAM GOOGLE NA SAJT! Eto ga gore, ama niste ga valja mašili! TO JE PRAVA STVAR! Sa onim personalnim web stranicama i Google-om, pretraživanje sajta je sada p dim.


Inače, puno toga o mojim peripetijama sa srcem je ovde