KAZNE KLUBU I ČLANOVIMA

 

8. decembra 2008. mi je Stipe Živaljić iz Zadra napisao:

 

Poštovani gospodine Stojnić,

uz zahvalu za trud koji ulažete održavajući ovu iznimnu web stranicu, čuvajući tako uspomenu na ljude i vrijeme kada se po našim aeroklubovima puno više letjelo, šaljem Vam ovaj isječak iz slučajno pronađenog  „Specijalnog izdanja vazduhoplovnih prekršaja u 1962. godini" s par detalja vezano uz neke od članova tadašnjeg AK Sarajevo. Iako se radi prekršajima, smatram ih zanimljivim crticama za biografije dotičnih pojedinaca, ali i dopunu faktografskih podataka koje prikupljate.

S poštovanjem,

Stipe Živaljić

i poslao mi podatke o kaznama Milanu, Kuki i Jakši iz 1962. godine.

Ideju sam, očito, prihvatio. Više je nego sigurno da Milan, Kuko i Jakša nisu bili jedini. Očekujem dopunu.

 

PRINCIP MILAN, pilot i nastavnik letenja iz Sarajeva, rešenjem Oblasnog centra za rukovođenje vazdušnom plovidbom"Zagreb" br. 01-412 od 12. marta 1962. godine, kažnjen je novčanom kaznom od 3.000 dinara što je 31. avgusta 1961. god, u svojstvu nastavnika letenja, a pri izvršenju obuke prinudnog sletanja, avionom tipa Aero-2, oznake 0883, sa učenikom-pilotom Avramovićem, na aerodromu „Zalužani" kod Banja Luke, nemarno izvodio ovu obuku, jer je vežbe prinudnog sletanja dozvoljavao neposredno posle poletanja i u dosta hladnom jutru. U jednom slučaju nije dodao gas avionu i produžio let, mada je video da je učenik-pilot izabrao loš teren i pogrešan pravac za izvođenje prinudnog sletanja. Ovo je imalo za posledicu udes aviona, kojom je prilikom avion oštećen u toj meri da se više ne može upotrebiti za letenje.

 

KUKURA M. ARSEN, nastavnik letenja Vazduhoplovnog saveza BiH iz Sarajeva, rešenjem oblasnog centra za rukovođenje vazdušnom plovidbom „Beograd" br. 05-1076 od 20. septembra 1962. godine, kažnjen je novčanom kaznom u ukupnom iznosu od 10.000 dinara, zato: a) što je 15. jula 1962. g., pri izvršenju letačkog zadatka prelet avionom u šlepu sa jedrilicom od Ljubljane do Novog Travnika, na aerodromu „Ljubljana" pristupio izvršenju leta avionom tipa „Kurir" u šlepu sa jedrilicom tipa "Letov" bez prethodnih potrebnih tehničkih i navigacijskoh priprema za let, što je imalo za posledicu nestanak benzina i prinudno sletanje kod mesta Tube, i b) što je kod mesta Tube, gde je prinudno sleteo, poleteo u pravcu Novog Travnika, iako mu je od nadležne kontrole letenja bilo izričito naređeno da to ne čini. Na rešenje uložio je žalbu, koja je rešenjem Uprave civilnog vazduhoplovstva br. 09-6506 od 3. decembra 1962. godine odbačena, a prvostepeno rešenje  osnaženo.

 

MINIĆ B. JAKSA, pilot i avio-stolar iz Sarajeva, rešenjem Oblasnog centra za rukovođenje vazdušnom plovidbom „Beograd" br. 05-1191 od 22. septembra 1962. godine, kažnjen je novčanom kaznom od 4.000 dinara, što je 24. avgusta 1962. god. na aerodromu „Sarajevo" u Butmiru, upravljajući avionom tipa Po-2, oznake YU-CMM, nije pridržavao datih naređenja kontrole letenja na taj način što u toku prilaženja i sletanja na aerodrom „Sarajevo" nije vršio potrebno osmatranje aerodromskog kruga ni signala kontrole letenja i pored ispaljene svetleće rakete sleteo na aerodrom, iako je u tome momentu prilazio na sletanje na isti aerodrom saobraćajni avion tipa DC-3, oznake YU-ACA, koji je morao da ponovi sletanje, te je tako bila ugrožena bezbednost vazdušne plovidbe.