NAŠE POČETNIČKE OBUKE

 

 

Ideja za ovu stranicu je iznikla poslije jednog Musinog emaila. Svrha stranice je da pokušamo da sastavimo liste učesnika pojedinih početničkih obuka u Aeroklubu Sarajevo, po godinama i po vrsti obuke. U nekoliko prilika su članovi dobivali obuku mimo internata ili logorovanja, i to ću posebno staviti za godinu u pitanju. Iza naših internata, ide tabela sa polaznicima ŠROA.

 

Međutim, stavljanjem slika raje, ovo je dobilo popuno novu dimenziju, ispalo je kao neka vrsta almanaha Aerokluba Sarajevo. Još samo da ga popunimo!

 

Modelari će ići posebno, jer je broj novoprimljenih modelara na godišnjem nivou više nego desetorostruko nadmašivao letače i padobrance.

 

1947-JMP  1948-JMP  1949-JMP  1950-JMP  1951-JMP  1952-JMP  1953-JMP  1954-JMP  1955-JMP  1956-JMP  1957-JMP  1958-JMP  1959-JMP  1960-JMP  1961-JMP  1962-JMP  1963-JMP  1964-JMP  1965-JMP  1966-JMP  1967-JMP  1968-JMP  1969-JMP  1970-JMP  1971-JMP  1972-JMP  1973-JMP  1974-JMP  1975-JMP  1976-JMP  1977-JMP  1978-JMP  1979-JMP  1980-JMP  1981-JMP  1982-JMP  1983-JMP  1984-JMP  1985-JMP  1986-JMP  1987-JMP  1988-JMP  1989-JMP  1990-JMP  1991-JMP 

 

ŠROA klasa 16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27 

 

JMP =jedriličarska, motorna, padobranska obuka. Ako je plavo, imamo podatke

 

1947

Jedriličari - Mojmilo (Sarajevo) za "A" značku (ispaljivanje na gumu)

Motorni

Padobranci - Rajlovac 5. septembar 1948

Smještaj: Veliki šator na Mojmilu, ostatak od jedriličarske škole Omladinske pruge Šamac - Sarajevo

 

Upravnik: ni upravnika

 

Mehaniko: ni mehaničara

 

Avio-stolar: ni stolara

 

Nastavnik: Peca (Predrag?) Stefanović, tehničar, bivši nastavnik letenja na pruzi Šamac-Sarajevo i "B"pilot.

 

Sredstva: dva Vrapca (Utvina, za razliku na Vrapce fabrikovane u Letovu). Obe  jedrilice polutrule; onaj u boljem stanju je imao naprsnut okov veze levo krilo-upornica i dužina te prskotine je bila obeležena mastiljavom olovkom (da se vidi dali se prskotina i dalje širi ili ne!). Posle izvlačenja iz hangara-šatora je silom bušena napadna ivica krila da bi se ispraznila voda koja se nakupila u međuvremenu.

 

Trajanje nastave: tri popodneva krajem novembra. Loše vreme je obustavilo dalju obuku.

Izvršeni letovi: tri rulanja na gumi po učeniku

Teoretski tecaj , pod rukovodstvom Safeta Čauševića je održavan u decembru 1947. i januaru 1948. uveče, u II muskoj gimnaziji. (obratite pažnju, to je bilo poslije završenog letenja)

 

 

Polaznici:

 

  1. Nenad Hrisafović

  2. Branko Kranjc

  3. Nenad Hrisafović

  4. Boban Kršić

  5. Mario Tifničević

  6. Mimo Kaluđerčić

  7. Branko-Cmajo Cmiljić

  8. Hazim Alagić

  9. Meho Čehajić

 

Podatke dao Nenad Hrisafović. Dopunio 01.12.12. Hazim Alagić


 

 

Teoretski tečaj, pod vodstvom Ilije Teodorovića je održan, kao i pakovanje padobrana, u prostorijama Aerokluba (na Obali, pored Principovog mosta), a "doskok" u gimnastičkoj sali II muške gimnazije.

 

Upravnik:

 

Nastavnici:

 

Sredstva: Julka

 

Polaznici:

 

  1. Nenad Hrisafović

  2. Branko Kranjc

  3. Duško Zorić

  4. Boban Kršić

  5. Mario Tifničević

  6. Mimo Kaluđerčić

  7. Branko-Cmajo Cmiljić

 

Bio je, izgleda, i jedan paralelan tečaj u VTZ "TITO"; sreli smo nama nepoznate učesnike za vreme održanja skokova, 5 Sept. 1948 u Rajlovcu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podatke dao Nenad Hrisafović

Natrag na vrh

 

1948

Jedriličari - Butmir za "B" značku (vitlo)

Motorni

Padobranci

 

Upravnik:

 

Nastavnici:

 

Mehaniko:

 

Avio-stolar:

 

Sredstva: vitlo Maibach

 

Aktivnosti u 1948 treba podeliti na dva dela:

 

- Oni koji su položili "A" i "B" na vitlu na Butmiru u julu 1948. i zatim ili otišli u SVC Vršac, ili u pilotsku školu u Rumi, ili prosto na prosto ostavili letenje da bi se pobavili nečim drugim.

 

- Oni koji su polozili "A" ispit na gumi u julu 1948 i presli na "B" kurs na vitlu na Butmiru.

 

 

Za ovu prvu grupu treba posebno izneti istorijat, naročito što se mene tiče. Ja sam sa dolenavedenim učenicima odslušao i položio teoretski ispit (sa "dobrim" uspehom, prema presudi Safeta Čausevića i Radeta Tomšića) i bio sam određen, odlukom Uprave Aerokluba Sarajevo, da sa ostalim "kvalifikovanim" kandidatima budem primljen na tečaj "A" i "B" u novosagrađenom Vazduhoplovnom Centru BiH na Butmiru.

Krajem juna, kada smo trebali imati poslednji sastanak u Aeroklubu pred polazak na Butmir (ja još nisam znao kako da ubedim moje roditelje da me puste na takvu"vratolimiju", letenje!), u prostorijama aerokluba na Obali mi je prišao Gogo Jovanović i rekao mi "da je odlučeno da ja ne idem na jedriličarski kurs, jer nisam dobar omladinac i da ne zaslužujem da zajednica troši sredstva na mene". Kratko i jasno, nije me izbacio iz Aerokluba, ali me je udaljio od perspektive da postanem pilot.

Na moje "upražnjeno" mesto je ušao Midhat Fetahagić, skojevac i brat narodnog heroja sahranjenog u grobnici u Starom parku, a ja sam ostao u Sarajevu sa osećanjem da sam građanin drugog reda.....

Na Butmir su otisli:

 

  1. Gorčin Jovanović

  2. Milan Mišo Vujičić

  3. Ozren Bukvić

  4. Dobriša Vajner

  5. Predrag Peđa Kostić

  6. Kosta Prodanović

  7. Midhat Fetahagić

  8. Branko-Cmajo Cmiljić

 

Osim Branka, svi ostali su bili članovi SKOJ-a....

 

Koliko mi je poznato, svi su položili "A" ispit, a posle su neki otišli ili u Rumu (bez uspeha) ili potpuno ostavili letenje. Početkom avgusta su otisli u SVC Vršac na "'C" i zvanično "C". Branko Cmiljić (jedva, jedva su ga primili u SVC!), Dobriša Vajner i Mido Fetahagić su se vratili krajem avgusta sa postignutim zvaničnim "C". Možda i još neko, ali taj neko se nije više pojavio na Butmiru.

 

Negde u jesen 1948, dosta posle početka školske godine, svi gorenavedeni (osim Fetahagića, Vajnera i, naravno, Cmaje) su zaglavili u zatvor po liniji IB. Hteli drugovi da po ugledu na "Mladu gardu" Fađejeva organizuju otpor protiv "Titove klike". Proveli su na Golom Otoku nešto manje od godine dana....

 

Mislim da ti je ovo dovoljno da izvršiš izbor prve generacije pilota-jedriličara u VC BiH.

 

Druga grupa je počela sa letenjem, na gumu i na Mojmilu, u julu  1948. Nastava se održavala samo posle podne, jer je bila prvenstveno orijentisana na radničku omladinu koja je, posle posla, odlazila tramvajem do Malte, pa odatle peške do Mojmila. Imati u to vreme  bicikl je bila mislena imenica. Na Mojmilu je sagrađen, u proleće iste godine, lep hangar sa aneksima kao objekat Vazduhoplovne škole Aerokluba Sarajevo. Leteći park je bio jedan Utvin Vrabac i jedan SG-38 izrađen u Letovu. 

Ja sam za taj kurs saznao par dana pre početka, na korzu, od Haska Ćuka koji se već bio upisao. Nastavnik (i upravnik škole) Ivo Puhlin me je upisao u grupu. On je stanovao u samom hangaru, u jednom anexu, a hrana mu se donosila sa Butmira. Maks Arbajter, upravnik VS BiH i dobar čovek je dozvolio da i ja stanujem u hangaru i da se i meni donosi hrana kao Puhlinu (moje roditelje sam slagao da idem kao pionirski rukovodilac sa jednom kolonijom na more, na što su oni pristali!).

 

Upravnik (tada Komandant): Maks Arbajter

 

Zamenik komandanta: A. Maglajlija (politička, a ne stručna ličnost); skoro nevidljiv

 

Nastavnici: Safet Čaušević , Stane Anzić (takođe šleper na vitlu), Rade Tomšić i Boro Đorđević iz Niša (pravi otrov!), predviđen kao šleper na PO-2, ali avion je slupan negde u Bosni još pre početka školovanja u VC BiH

 

Mehaničar:  bio je, ali sam mu zaboravio ime. Sredstva su bila nova, nije bilo kvarova u avgustu 1948.

 

Stolar: Bilo ih je dva, nemački zarobljenici. Jedan od njih je bio komandant neke nemačke jedriličarske škole. Ljubazni i vredni (zamena lomnica na Vrapcima, između ostalog)

 

Leteća sredstva: Tri Vrapca od kojih jedan "Letov"; jedna Čavka, jedna Salamandra i Kranich 2 neupotrebljiv bez aviona-šlepera.

 

Sredstva na zemlji: autovitlo Majbach , povratno vitlo i jedan kamion Ford Kanada.

 

Grupu "Mojmilo" (kako nas je docnije na Butmiru zvao Rade Tomšić) su sačinjavali:

 

  1. ?? Begić

  2. Hasan Hasko Ćuk

  3. Boro Lasica

  4. Nenad Hrisafović

  5. .

  6. .

i ...... ne sećam se više.

 

Svi piloti grupe "Mojmilo su polozili "B" ispit.

 

 

Podatke dao Nenad Hrisafović

 

 

 

Natrag na vrh

1952

Jedriličari - Butmir za "B" značku (vitlo)

 

Upravnik:

 

Nastavnici:

 

Mehaniko:

 

Avio-stolar:

 

Sredstva: vjerovatno vitlo Maibach

 

Jedini fakat koji imam iz te godine je da je na internatu učestvovao Branko Hufnagl . Na to me je upozorio Irfan Habibović u 14. marta 2016.

 

 

1960

Jedriličari - Butmir, juni - juli 1960

Motorni

Padobranci

 

Upravnik: Ladislav Braco Miletić

 

Nastavnici: Branko Cmiljić Cmajo , Stanko Tomašević Čep , Blagojevic Milorad - čika Blagoje , Arsen Kukura Kuko , kontrolni let, prije laširanja: Ladislav Braco Miletić

 

Mehaniko: Ivo Malenica

 

Avio-stolar: Jakša Minić Glibo

 

Sredstva: jedrilice Roda i Čavka, letilo se na Rodi 45 letova sa nastavnikom. Laširanje i samostalno letenje je bilo na Čavki

 

Šlep vitlo Meihbach , povratno vitlo traktor Zetor i 2 BMV-a

 

Polaznici:

 

       Sarajevo:

  1. Miodrag Bato Marić

  2. Vladisav Spasić Spasa

  3. Ešref Gačanin

  4. Mirsad Jažić Mirso

  5. Marko Trogrančić

  6. Slobodan Avram

  7. Muhidin Zlatar Hido

  8. Vahid Bešo

  9. Hajrudin Džafić

    Mostar:
     

  10. Ibrahim Ajanović

  11. Todor Nerandžić Toša

  12. Ševko Omerika

  13. Alija Pičuga

    Banja Luka:
     

  14. Ivo Čavar

    Tuzla:
     

  15. 1 ili 2 polaznika, jedan se zvao Asim

     

Podatke poslali 4. oktobra 2011. mostarci Alija Pičuga i Šefko Omerika, 5. oktobra dopunio Ešref Gačanin, a 6. oktobra dopunio Slobodan Avram


 

 

 

Natrag na vrh

 

1963

Jedriličari - Novi Travnik

Motorni - Zalužani

Padobranci

 

Upravnik: Arsen Kukura

 

Nastavnici: Veso Saračević , Jakša Minić , Rudolf Pšeno Pšeničnik  

 

Mehaniko: Aco drvena noga

 

Avio-stolar: Jakša Minić

 

Sredstva: dva Letova 22, YU-5032 (prototip) i YU-5035, dvije Čavke, šleperski avioni Roda i Kurir, vitlo Meihbach i povratno vitlo traktor Zetor i džip Jeep Villis

 

Polaznici:

  1. Iztok Ajdič

  2. Milena Blagojević

  3. Branko Ličen

  4. Slobodan Kosovac

  5. Dejan Stojnić

+ 22 polaznika iz drugih aeroklubova iz BiH

 

Podatke dao Dejan Stojnić


Upravnik:

 

Nastavnici: Milorad Blagojević , Milan Princip i Rizo Alibegović

 

Mehaniko:

Sredstva: Aero-3

 

Polaznici:

  1. Slobodan Avram

  2. ???

  3. ???

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inicijalne podatke dao Slobodan Avram 6. oktobra 2011

 

Natrag na vrh

 

1964

Jedriličari - Livno

Motorni

Padobranci

 

Šef obuke: Arsen Kukura

 

Nastavnici: Neno Hrisafović , Veso Saračević , Gustav Ajdič , Mensur Demirović Kit

 

Tehniko za jedrilice i šleper na svemu: na Rodi, na PO-2, na Herkulesu: Jakša Minić

 

Aviomehaničar: ACO

 

Sredstva:

 

Jedrilice:

Cirus HS-62 YU-5067, Letov 22 YU-5035 , Letov 22 prototip YU-5032 , Grunau Baby YU-2117 , Grunau Baby YU-2120, Čavka YU-2258

 

Avion šleper: Roda (STORCH)

-ostala sredstva: vitlo (samohodno, češko Tatra)

 

povratno vitlo: Jeep sa magnetskim paljenjem (Jakšina improvizacija koja je dobro funcionisala, ali farovi su bili vrlo "diskretni", a išlo se ponekad noću na večeru u Livno)

 

Polaznici:

  1. Ejub Durić

  2. Boro Cvjetković Struja

  3. Zlatko Hafizović (AK Mostar, poslije naš član)

  4. Željko Štolba

  5. Davor Gudelj

  6. Fudo Dorić

  7. Atija Đidić

  8. Latifa Hadžimuratović

  9. .

  10. .

  11. .

  12. .

Podatke dopunio Ejub Durić, Fudo Dorić, a Željko Štolba nekoliko puta


 

 

Natrag na vrh

 

1965

Jedriličari

Motorni

Padobranci - Butmir

 

 

 

Nastavnik: Dimitrije Vujović Dimo

Sredstva: PO-2

 

Piloti: Milorad Blagojević Blagoje

 

Polaznici:

  1. Ahmed Musić, prvi skok 01.05.1965.

  2. Šerif Čapra

  3. Ahmed Milavić

  4. Marko Čvorović

  5. Kemal Švrakić

  6. Vojislav Cikota Cile

  7. Dragica Tojagić

  8. Raif Čišić

  9. Marko Trogrančić

  10. Smiljka (prezime?)

     

     


     

Natrag na vrh

 

1966

Jedriličari - Livno

Motorni

Padobranci

Ismet Šečić-Sele, Vladislav Spasić Spasa i Miodrag Bato Marić na čelu sa Kukom držali su teoretski kurs za jedriličare i to je bilo na zimu 1966. u Klubu na obali. Bilo je u početku baš mnogo polaznika. Internat u Livnu je te godine bio veliki i trajao je 2-3 mjeseca (kaže Lule).

 

 

Upravnik: Arsen Kukura

 

Nastavnici: Veso Saračević , Sića Hadžijević

 

Mehaniko: 

 

Sredstva: Obuka na Libis-17 i Letov 22 , laširalo se na Grunau Baby

 

Polaznici:

 

  1. Vojislav Cikota Cile

  2. Miodrag Lule Lučić

  3. Janko Tešanović

  4. Daniel Valter

  5.  Faruk Behmen (je li Behmen bio naš član, nemam ga u spisku?)

Inicijalne podatke dao Lule 23.11.2011.


 

 

 

Natrag na vrh

 

1967

Jedriličari

Motorni - Zalužani

Padobranci

     
 

 

Šef obuke: Milan Princip

 

Nastavnik: Safet Borovac

 

Sredstva: Aero-3

 

Polaznici:

  1. Vojislav Cikota Cile

  2. Miodrag Lule Lučić

  3. Janko Tešanović

  4. Daniel Valter

  5.  Faruk Behmen (je li Behmen bio naš član, nemam ga u spisku?)

Inicijalne podatke dao Lule 23.11.2011.


 

Natrag na vrh

 

 

1969

Jedriličari - Rajlovac

Motorni - Zalužani

Padobranci

Jedriličarska obuka, internat u Rajlovcu, juli - avgust 1969.

 

Rukovodilac internata Kukura: Arsen Kukura Kuko

 

Nastavnici: Stanko Tomašević , Pecsi Bela kao ispomoć iz Novog Sada, Muslibegović Bajazit Baza kao pripravnik za nastavnika.

 

Vitlo: češka Baja

 

Šofer na vitlu: Stjepan Jankač Pepi

 

Jedrilice: Letov 22 YU-5032 i YU-5035 , Grunau Baby YU-2113 .

 

Šleperski avioni:

Polaznici:

 

  1. Fadil Karamehmedović Kafa

  2. Mirko Božić Miro

  3. Sead Hudović

  4. Stanislav Marić

  5. Branko Šakota

  6. Kemal Batlak (AK Mostar)

 

Napomena:

U vrijeme naših laširanja dogodio se ne manje važan dogadjaj: Neil Armstrong je prošetao po mjesecu.

 

Eto ja se toliko sjetio pa nek i ostali dodaju. U Letovu sam ja a ko je nastavnik ne znam.

 

podatke dao Miro Božić 19.10.2011

 

Nastavnik: Dimitrije Vujović Dimo , Ilija Ćup i Mensur Demirović Kit

 

Sredstva: Aero-3 YU-CUC,  Aero-3 YU-CXP,  Aero-3 YU-CEC,  Aero-3 YU-CUJ,  Aero-3 YU-CWZ

 

Polaznici:

  1. Ahmed Musić

  2. Osman Taševac

  3. Ahmet Žujo (tada bi član AK Mostar, a poslije naš)

 

Na obuci su bili i Kolaković (Mostar) i Sead Džindo iz Tuzle

 

 

 

 

 

 

 

 

Podatke dao Ahmet Musić, a isti ih dopunio 05.11.2011

 

Natrag na vrh

 

1970

Jedriličari

Motorni - Butmir + Sinj

Padobranci

 

 

Obuka počela 04.07.1970 na Butmiru do 04.08. kada se, zbog Padobranskog prvenstva Jugoslavije koje se održavalo na Butmiru, selimo u Sinj. Internat se završava 12.08.2011 u Sinju. Obuka se dalje nastavila na Butmiru ali ne više kao internat.

Rukovodilac:

Nastavnici: Ilija Ćup i Petromir Mišković – Maki kao pripravnik za nastavnika.

 

Sredstva: Aero-3 YU-CWZ, YU-CUJ, YU-CXO, YU-CED, YU-CXN

 

Mehaničari: Pero Jurković i Slobodan Ćup .

Polaznici:

  1. Vojo Marjanović

  2. Mirko Božić-Miro

  3. Muhamed Haračić-Mišo Duh

  4. Sead Hudović

  5. Branko Šakota

  6. Jovo Aćimović

Posebne napomene:

 

Duple maršrute sa nastavnikom su bile zamišljene (zbog nedostatka nastavnika i vremena) da Vojo Marjanović i Mirko Božić idu solo na rute, a da ih prati Maki sa učenikom i na kraju, kao nadglednik parade, Ćup sa učenikom. Naravno da smo se odmah nakon polijetanja razišli ko rakova djeca i niko nikog nije vidio. Tako smo Vojo i ja sami odradili sve svoje „duple“ maršrute.

U Sinju je bilo nezaboravno: bili smo na alki, super nas je hranila teta Marija, a išli smo i na žabe i rakove na Cetinu.

 

Referentne slike: 1.20 , 1.23 , 2.138 , 2.30

 

Inicijalne podatke dao Miro Božić

 

 

Natrag na vrh

 

1972

Jedriličari

Motorni - Butmir

Padobranci

     
 

 

Vanredna motorna obuka da bi Petromir Mišković Maki stekao nastavničko zvanje. Odvija se na Butmiru.

 

Šef obuke: Dimitrije Vujović Dimo

 

Kandindat za nastavnika: Petromir Mišković Maki

 

Sredstva: Aero-3

 

Polaznici:

  1. Dejan Stojnić

  2. Stanko Vižin

Podatke dao Dejan Stojnić

 

Natrag na vrh

 

1973

Jedriličari - Butmir

Motorni

Padobranci

     

 

Vanredna jedriličarska obuka da bih ja, Dejan Stojnić stekao nastavničko zvanje. Odvija se na Butmiru.

 

Šef obuke: Milorad Blagojević Blagoje , koji je većinu obuke prečučao na startu zbog bolova u bubrezima

 

Kandindat za nastavnika: Dejan Stojnić

 

Šleper: Osman Taševac

 

Sredstva: dva Blanika i dvije Citabrije

 

Polaznici:

  1. Dževad Buzadžić Dževdo, Buza

  2. Mirsad Hadžić

  3. Omer Kulić

Obuka se odvijala tako što sam ja (Dejan) svojim Tristaćem ujutro u pola pet pravio rundu oko grada i kupio šlepera i učenike. Pepi ili Pero su potpisali avion veče ranije. Polijetanje je bilo prije 5.30, a u 7 je već sve bilo gotovo i svi smo mogli da krenemo na redovne dužnosti. U početku Blagoje nije ni dolazio, ali su ga poslije natjerali da bude prisutan, pa je sam dolazio svojim CX-om

Podatke dao Dejan Stojnić

   

Natrag na vrh

 

1974

Jedriličari - Butmir

Motorni - Zalužani

Padobranci

 

Upravnik: Milorad Blagojević Blagoje

 

Nastavnici: Slobo Kosovac i Vladislav Spasić Spasa

 

Mehaniko:

 

Sredstva:

 

Polaznici:

 

  1. Šemsudin Pašović

  2. Dušan Studen - Otto Liliental

  3. Jasminka Šabić Jaca

  4. Vesna Buzančić Veca

  5. Almas Rudalija

  6. .

  7. .

  8. .

 


 

Natrag na vrh

 

1975

Jedriličari

Motorni - Zalužani

Padobranci

 

 

Rukovodilac obuke: Milorad Blagojević Blagoje

 

Nastavnici: Ivo Čavar (Banja Luka), Rašid Kajtazović Kajtaz (Bihać), Vlado Abramović (Prijedor)

 

Sredstva: Aero-3 puta nekoliko

 

Polaznici:

 

  1. Šemsudin Pašović

  2. Almas Rudalija

  3. Gordan Vinković

  4. Branislav Gavrić Gavro

  5. .

Šemsudin Pašović piše:

 

Te godine na nasem internatu je bio nastavnik Kajtazovic iz Bihaća sa dvojicom učenika. Greškom dotičnog nastavnika se desila nesreća gdje je taj momak smrtno stradao zato što mu nastavnik nije skrenuo pažnju da nakon svakog visokog doleta na prag piste i preleta iste po istoj proceduri, znači dodati gas pa u prvi zaokret i drugi. To momak nije uradio, a nastavnik nije reagovao i pri obrtajima na relantu ide u prvi zaokret, brzina minimalna kakva i jest, proklizavanje po desnom krilu do zemlje. Samo je ostalo pola trupa sa učenikom na prednjem sjedištu, koji je bio na mjestu mrtav, a nastavnik je pozadi jaukao i ostao je živ sa dosta otvorenih lomova. Eto tako ukratko taj događaj nam je pomjerio laširanje dok komisija iz Beograda nije ispitala okolnosti tog udesa.


slika , slika , slika

 

Natrag na vrh

 

1979

Jedriličari - Butmir

Motorni

Padobranci

     

 

Vanredna jedriličarska obuka, ako se to uopšte može tako nazvati ! Radi se o Ahmetu Musiću Musi i evo šta mi je on napisao:

 

Kad smo već kod raznih obuka, da ti ispričam kako sam 'završio' jedriličarsku obuku:

Jednom na Butmiru, po jugovini stavi mene Jakša u Blanika da me po skraćenom postupku lašira. Jugovina k'o jugovina, i on se jedva borio sa turbulencijom. Napravili smo samo jedan let, jer je dalje letenje bilo besmisleno. Poslije nekoliko dana dodjem ja opet na start i Jakša me opet stavi u Blanika. Ja sam se na prvom letu kao nešto trudio da pratim u aerozaprezi, pa formirao školski krug i tako mi sletimo. Ja zamolim Jakšu da u slijedećem letu pusti mene što više i da interveniše samo u slučaju prijeke potrebe, a on se odveza i izađe iz jedrilice, rekavši da mi ni u prvom letu nije dotakao komande.

Ja nisam čuo za kraću obuku do laširanja (ako ubrojimo i onaj let po jugovini, ukupno dvije duple po 5 minuta).

Kasnije sam letio sve tipove jedrilica koje su bile na Butmiru (uključujući standard i otvorenog Cirusa), a omiljena mi je bila Foka, koju učenicima i mlađim pilotima niste davali, pa je uglavnom bila slobodna. Položio sam čak i ispit za jedriličarsku dozvolu, ali je nikad nisam trebovao! (Ne pitaj zašto, ni meni nije jasno).

 

Podatke dao Ahmet Musić Musa

   

Natrag na vrh

 

1980

Jedriličari - Butmir

Motorni - Butmir

Padobranci

 

Šef obuke: Dejan Stojnić

 

Nastavnici: Dule Studen , Ljubomir Pranjić Prnja , Nusret Taševac , Osman Taševac

 

Mehaničari Pepi Jankač i Pero Jurković  

Sredstva: Blanici, Citabrije

 

Polaznici:

  1. Miranda Čičak

  2. Vladimir Ćeranić

  3. Ante Ćorić

  4. Igor Damjanović

  5. Edo Đino

  6. Dario Ivanović

  7. Jasenko Kapidžić

  8. Ines Martinović

  9. Munira Meri Omeragić

  10. Željka Praštalo

  11. Mladen Senić

  12. Nevenko Soldo

  13. Mladen Uskoković Skok

  14. Željko ili Zdravko Vekić ili Verkić

  15. Sergije Voinov

Podatke dao Dejan Stojnić


Šef obuke: Pertomir Mišković Maki

 

Nastavnici pripravnici: Mirko Božić i Boris Jovanović

 

Mehaničari: Pero Jurković Malajac

 

Polaznici:

 

 

  1. Mustafa Imširević

  2. Dževad Kočo

  3. Drago Tomšić

  4. Nebojša Gazivoda (?)

  5. Branko Bošković

  6. Mariofil Rajić iz Mostara

 

Podatke dao 05.10.2011 Mirko Božić

 

Natrag na vrh

 

1981

Jedriličari

Motorni

Padobranci - Butmir

 

 

 

Nastavnik: Joco Mandić , Omer Kulić Kula i Izo Fazlić

 

Sredstva:

 

Padobrani : PD-071, PR-02

 

Avion: AN-2 YU-BKG

 

Piloti: Rizo Alibegović

 

Mehaniko: Pepi Jankač

 

Polaznici:

 

  1. Milan Dabarčić

  2. Adis Čingić

  3. Milan Kovačević Mica

  4. Nijaz Hastor Guzi

  5. Stipo Čulina

  6. .

  7. .

  8. .

 

 

Natrag na vrh

 

1983

Jedriličari - Butmir 07.08.1983.

Motorni

Padobranci

 

Šef obuke: Arsen Kukura

 

Nastavnici: Ismet Šečić i Nusret Taševac  

 

Mehaniko: Pero Jurković

 

Šleperi: Roljić Ilija , Božić Mirko , Radić Mirče , Bušić Zvonko , Taševac Osman , Dejan Stojnić i drugi kojih se nemogu sjetiti, a znam da su bili. 

 

Na vitlu: Pepi Jankač

 

Letačka sredstva : 3 blanika, YU5334, YU5382, YU-mostarski (sa drljačom)

                         autovitlo "Tam-Tost"

                         2 PA 18-150 YU-DCA, YU-DCC 

                         2 CH10 (Citabria) YU-CAK, YU-DDF

                         KOMBI FORD (za dostavu hrane iz "Famosa")

                         KOMBI FIĆO (za vuču sajli od vitla, na njemu smo se svi učili voziti)

 

Polaznici:

  1. Hadžialić Mirsad

  2. Aleksić Željko

  3. Pejić Saša

  4. Holik Željko   

  5. Zubović Jadranko       

  6. Đuričić Nikola    

  7. Hadžić Samir    

  8. Matić Olivera

  9. Telibečirević Faruk    

  10. Balaban Borislav

  11. Mišeljić Davor  

  12. Lasica Željko         

  13. Robert Vučković

  14. Golijanin Goran

  15. Habibović Irfan

Ovoliki broj polaznika je pravdan time što je bila velika pauza u školovanju od zadnje generacije, a to je ona Đino, Kočo, Jasenko... (Dejan dodaje: moja, 1980)

 

 

Natrag na vrh

 

1985

Jedriličari

Motorni - Butmir

Padobranci

 

 

Nije posebna obuka već u sklopu obuke za ŠROA i nas par se ušlepalo.

 

Rukovodilac obuke: Zvonko Bušić

Nastavnici: Bumbar Mate (BL), Šestić Panto (BI), Roljić Ilija , sva trojica pripravnici

 

Aviomehaničari: Jurković Pero , Barun Mijo (BL)

 

Avioni: U-75 YU-DEP, YU-DHI, YU-DKS, YU-BIHAĆKA

 

Polaznici:

 

  1. Irfan Habibović

  2. Aruković Fahrudin

  3. Balaban Borislav

  4. Zubović Jadranko

  5. Đino Edhem

  6. Kapidžić Jasenko

  7. Džonlić Ivo


 

 

Natrag na vrh

 

1986

Jedriličari - Butmir

Motorni

Padobranci

 

Nije bio klasičan internat, valjda zbog love, nego su onako gospodski svaki dan dolazili u dogovoreno vrijeme i tako do laširanja.

 

Šef obuke:

 

Nastavnici: Nusret Taševac

 

Mehaniko: Pero Jurković Malajac

 

Šleperi: Zijo Imamović , Danilo Krezo Radović

Na vitlu:

 

Letačka sredstva:

- jedrilice: plavi Blanik YU-5334 i crveni YU-5382

- avioni: Pajperi i Utve

 

Polaznici:

 

  1. Adnan Imširević

  2. Fahrudin Kreštalica

  3. Daniel Rodić

  4. Zijad Šišić

  5. Alisa Ferhatović, napustila obuku nakon 2 sedmice jer se morala vratiti u Njemačku

  6. Slavenka (???), samo par dana

Konačan broj te 1986 god. je bio 4. odškolovana jedriličara.

Inicijalne podatke dao Danijel Rodić , dopunio Fahrudin Kreštalica

Poseban dodatak: Fahro kaže: Onda su mene 5-og dana u sred letenja pozvali da se javim nekom Stojnić Dejanu u učionicu, hitno, i ja onako sav izbezumljen obavim razgovor sa tobom, gdje sam se kleo svim i svačim da saglasnost mojih roditelja nisam ja potpisao, nego oni i ako treba, potpisaće ponovo i ti me pustis... Kakva je igra tad bila, ni dan danas ne znam i mozda ne bi bilo loše da mi kažeš istinu, ako se tog sjećaš). Iz mog ugla to je bilo vrlo, vrlo traumatično

Podatke dao Fahrudin Kreštalica

 

 

Natrag na vrh

 

1991

Jedriličari - Butmir

Motorni

Padobranci

 

Šef obuke: Irfan Habibović

 

Nastavnici: Nikola Đuričić (stažirao) počeo, pa onda nešta morao u Grčku (čini mi se olimpijada), pa nas preuzeo Vincek , onda malo Nusret i na kraju Irfan Habibović .

 

Mehaniko:

 

 

Šleperi: Balaban Boro , Vinković Gordan , Fazlgić Fadil , Radović Danilo

 

Na vitlu:

 

Letačka sredstva:

 

- jedrilice: obuku radili isključivo na  L13 YU-5382 jer je 34 nešto bio neplovidben.

- avioni: PA-18, YU-DCA, YU-DCC

 

Polaznici:

  1. Darko Pranjić

  2. Samir Ćerimagić

  3. Faruk Nikšić

  4. Edin Hatibović

  5. Martin Rajić

  6. Almir Imamović

  7. Dejan Balaban (prekinuta obuka, bio premlad)

  8. Ljubiša Ćuk (prekinuta obuka, nije mu išlo)


Podatke poslao Edin Hatibović

 

 

Natrag na vrh

 

ŠROA

16 klasa 1964-1965

Zemunik

  1. Marko Trogrančić
  2. Mirče Radić
  3. Mirsad Jažić

U ŠROA su te godine bili primljeni i Mirče Radić i Mirso Jažić, ali su na nekoj slekciji propali.


Podatke dao Marko Trogrančić 11.01.2012: Na početku škole bilo nas je 60 pitomaca iz svih krajeva Jugoslavije, od toga nas troje iz Sarajeva: Mirče Radić, ja i Mirsad Jažić. Njih dvojicu su odmah u pocetku deselektirali, zašto nije mi bilo jasno. Nisu sami bili. Od nas 60 ostalo nas još 30 do kraja školovanja

17 klasa 1965-1966

Tuzla

  1. Slobodan Tasić Taske
  2. Slobodan Karišik

18 klasa 1966-1967  
19 klasa 1967-1968
  1. Vojislav Cikota Cile

20 klasa 1968-1969
  1. Slobodan Avram

  2. Bobo Ilić

  3. Janko Tešanović


21 klasa 1969-1970  
22 klasa 1970-1971
  1. Jovo Aćimović

  2. Džemil Čaušević

  3. Ivica Araranković

  4. Sead Hudović

  5. Miodrag Lučić

  6. Željko Štolba


23 klasa 1971-1972  
24 klasa 1973-1974  

25 klasa 1973-1974

  1. Ahmet Musić


  Prvi čuči na lijevoj strani Ahmet Musić. Stoji sedmi sa lijeve strane Kotur Rajko iz Prijedora, pored Muse jedini Bosanac u Klasi.

Musa u 522

 

Dvije godine kasnije na Brniku preobuka na Kraguja u Utvu-66. Musa u Kraguju

26 klasa 1974-1975

  1. Miro Božić
  2. Osman Taševac Taš
  3. Ljubomir Prodanović Prodan
  4. Mujo
  5.  Radomir Bojanić
  6.  Ilija Roljić

27 klasa 1975-1976

  1. Zlatko Hafizović

  2. Omer Kulić Kula

  3. Goran Miljković

  4. Fadil Karamehmedović Kafa


   
   

Natrag na vrh