Grupa slika SREDSTVA Za skok na najnovije slike, klikni ovde

Da bi ste vidjeli sliku u punoj rezoluciji, samo kliknite na nju. Ako kliknete na veliku sliku, ona nestaje. Na slijedeću možete preći i kurzorskim tasterima.

 

U septembru 2011 je ustanovljena stranica "Letačka i tehnička sredstva Aerokluba Sarajevo" gdje su sva naša sredstva tabelarno sortirana zajedno sa podacima koje imamo o njima

 

 

Ove su registracije koje sam ja pokupio iz mojih knjižica i dobio od Mire Božića:

 

BEBICA YU-2113

BEBICA YU-2117

BLANIK YU-5334

BLANIK YU-5335

BLANIK YU-5345

BLANIK YU-5348 (MOSTAR)

BLANIK YU-5350

BLANIK YU-5352

BLANIK YU-5378

BLANIK YU-5382

CIRRUS YU-4213 (18 m)
CIRRUS YU-4214 (18 m, otriješćio ga Prnja, Dule kaže ne svojom greškom)
CIRRUS YU-4264
CIRRUS YU-4321 (15 m);
CIRRUS YU-4324 (15 m)

CIRUS DVOSJED YU-5089

CIRUS DVOSJED YU-5099

DELFIN YU-4133

SZD-24C FOKA YU - 4117, bila kupljena od AK BOROVO, te nakon 4-5 godina na Butmiru ''otišsla''AK Bihaću i usitnjena na vanterenskom ...(jedrilicar, mislim po nadimku BIRI )

JASTREB YU-3040

LETOV 22 YU-5032

LETOV 22 YU-5035

LIBIS YU-5077

LIBIS YU-5087

LIBIS YU-5088

OLIMPIJA YU-41??

PILATUS YU-4268

RODA YU-5213

TRENER YU-4165 - ko ga sve nije kršio

TRENER YU-4173

TRENER YU-4181

TRENER YU-4182

TRIGLAV YU-XXX Otriješćio ga Veso na Igmanu

VAJA YU-4065

VAJA YU-4066

VAJA YU-4067

VUK-T YU-4384

VUK-T YU-4387

VUK-T YU-4417

ŽDRAL YU-5015

 
GROB 109B YU-6012 - vertikalno ga prizemljio na PSS LYSA Žuti
 
LINK ANT 18
 

AN-2 YU-BKG

AERO 3 YU-CEC

AERO 3 YU-CED - otriješćio ga Boris Jovanović

AERO 3 YU-COP

AERO 3 YU-CUA

AERO 3 YU-CUJ

AERO 3 YU-CUS

AERO 3 YU-CWZ

AERO 3 YU-CXA - u njemu su poginuli Seljo i Safet

AERO 3 YU-CXN

AERO 3 YU-CXO

AERO 3 YU-CXR

AERO 3 YU-CZA

AERO 3 YU-CZU

C172 YU-DBH - Avion uništen (DATUM?) kada je na noćnom letu iz Kumanova u Sarajevo ostao bez goriva i prizemljio u šumu na Romaniji. Poginuli su Ilija Roljić, sekretar Aerokluba Sarajevo, Irfan Hasanbegović, komercijalni direktor aerodroma "Sarajevo" i još dva putnika. Nesreća u nesreći je da je direktno kokom udario u drvo tako da je motor ušao u putnički dio. Gomila slika je ovde

CITABRIJA YU-CAK
CITABRIJA YU-CAE
CITABRIJA YU-CAD
CITABRIJA YU-DDF

KURIR YU-CCB

KURIR YU-CCC

KURIR YU-CUM (sa lopatarom)

KURIR YU-CWT (Lycoming)

KURIR YU-CUL  (sa lopatarom)

KURIR YU-CYL

KURIR YU-CYT

KURIR YU-DAA

KURIR YU-DAC

PIPER YU-DCA

PIPER YU-DCC

PO-2 YU-CLY

PO-2 YU-CNT

PO-2 YU-CNV - otriješćio ga Dimo Vujović na sred livade za vrijeme noćnog letenja. Svi ga tražili po Butmiru i Ilidži, a on sa padobranom došetao u kafanu. Cile čuva palicu iz prednje kabine.

UTVA 66 YU-CDW

UTVA 66 YU-CDX

UTVA 66 YU-DLH

UTVA 75 YU-BKH

UTVA 75 YU-DEZ

UTVA 75 YU-DEP

UTVA 75 YU-DHB

UTVA 75 YU-DHI

UTVA 75 YU-DKH

ZLIN 526F YU-CDG

 

Bilo je toga još puno, je li Olymipa bila 4015? Imali smo dvije, jednu je Pepo skršio na Kamešnici, otišao čovjek na jedrenje, svi mislimo pravi trajanje, kad eto ti njega sa padobranom na leđima, došao autostopom. Kaže jedrio oko crkvice i kada je zašao između crkvice i Kamešnice, vidio d se zezno.

3.1

Cirrus HS

3.2

GROB 109-B; Storiju o tome kako je Aeroklub Sarajevo došao u posjed ove letilice, možete pročitati ovdje

3.3

GROB 109-B, Miro izvadio instrument da ga popravi. I popravio ga je

3.4

GROB 109-B, zima 1985/86, prije registracije

3.5

LETOV 22

3.6

LIBIS 17 cockpit; "STANI OVDE"

3.7

PITANJE OTRIJEŠĆIVANJA (USITNJAVANJA) TRENERA YU-4165 - stvar uopšte nije jednostavna kako sam ja mislio kada sam sve pripisao Miljcu na Igmanu. Evo prave priče koju mi je poslao Dule Studen, alijas Otto Lilienthal

Postovani DEJANE, a-propo slike 3.7 gornja i donja nisu Goranova "zasluga", Goranova je srednja!!! Jer 65-ica bila je više puta "usitnjavana"; Glavni protagonista 1. i 3. je, neće mi zamjerit' - Vesna BUZANČIĆ (Ko juče da je bilo April 1975, Vesna je na slijetanju ispilotirala i ispoštovala sve jedriličarske i ostale zakone aerodinamike, uključujući prvo i drugo ravnanje. Kad je Trenerov točak bio na decimetar visine, Vesna je odradila i drugo, trebalo-netrebalo, ravnanje, bez obzira na brzinu u tom momentu i sa decimetra, ode Trener "u visine" na 3m i STADE !!" Dobro udari od zemlju, iza Vesne trup se prepolovi, a Vesna otvara poklopac kabine i 'nako stidno pita "kako sam sletila? " - pošto sam bio njena raja iz laširantske grupe, da joj "realno"sa mojih tadašnjih 40h TT (total time) kažem prije nego što stigne, tada dežurni nastavnik, Slobodan KOSOVAC i ukori je za nedjelo "protiv jedriličarstva i avijacije".... Taj Trener je bio peh, dereglija i baksuz. Od Vesne do Miljca ja sam bio između - meni se otkacilo uže u velikoj turbulenciji u aerozaprezi, vuk'o me Zvonko BUŠIĆ, vraćali Trenera sa vanredne revizije iz Vršca i sletio među ovce na Žikinu livadu, Košutnjak - selo Borike ZP ROGATICA, srećom ovog puta u komadu. Zamalo (zustavio se 1m od ograde) da bude bruka na bruku, vratit' Trenera ponovo na reviziju u Vršac a da nije ni stig'o do Butmira... Zatim i mlađi Taš je imao "baksuzluk" sa vanterenskim slijetanjem u Pazariću - valjda je prebris'o korisni dio livade za slijetanje i "usitnio" se u produžetku. I tako, tada već tradicionalno, ode 65-icaTrener - ponovo na reviziju -.I NE BIO DEREGLIJA. Otto Lilienthal, 26 MAR 2007

15. aprila 2007 Prnja dodaje: Evo slike najzajebanijeg trenera yu-4165, kojem sam i ja utjerao tocak u trup na jednom vanterenskom na Državnom 1977.

3.8

 WEIHE

3.9

AERO-3 YU-CED, skršio ga Boris (Prnja se samo slika)

3.10

Vesin Triglav na Igmanu; posljednji Triglav u SFRJ

3.11

PO-2 u Livnu

3.12

AERO-3 YU-CWZ; Butmir; 1970.

3.13

 Utva 66 YU-CDW; Butmir; 1980.

3.14

  Utva 75 YU-DEZ; Butmir 1980.

3.15

  Kurir YU-CYL; Butmir 1982.

3.16

  AN-2 YU-BKG; Butmir

3.17

Maloprije napisah Irfanu: da mi je KM-ova koliko imam letova na Blaniku 5382, bio bih bogat

3.18

Citabrija YU-CAK, hangar; Butmir

3.19

C172 YU-DBH

3.20

20.4.07.

PO-2 YU-CNT , a završio je ovako Miro kaže: Vidim samo jednu sliku Po-2 pa sam pronašao par slika koje sam snimio na Butmiru. Na moju veliku žalost, ja nisam imao priliku da letim Po-2, ali bi ovi stariji mogli malo dati priloga o tom avionu. Po ovim mojim slikama je vidljivo da smo na Butmiru imali i YU-CFP sn 0101 i YU-CNT sn 0089, a ovaj drugi je kako vidim restauriran i visi u muzeju na Surčinu

3.21

20.4.07.

PO-2 YU-CFP

3.22

16.6.07.

13.01.09.

CIRUS YU-5062

3.23

16.6.07.

CIRUS, GRUNAU BABY I ČAVKA na startu autovitlom

3.24

30.6.07.

Prva motorna jedrilica na Butmiru - Fournier, došla iz Austrije na demonstraciju.

3.25

30.6.07.

UTVA CDW

3.26

30.6.07.

UTVA CDW

3.27

01.7.07.

Blanik iznad Trebevića

3.28

04.7.07.

Aero 3 sleće sa nekog relija na Butmir

3.29

31.7.07. 

Blanik jedri iznad Sarajeva

3.30

31.7.07.

Akcija Drvar 1984. Formacija četvorke po izvršenom zboru na petlji.

3.31

31.7.07.

 

Akcija Drvar 1984. Izgled improvizovane stajanke na aerodromu Medeno Polje, kod Bosanskog Petrovca, dvije Utve66 i 13 Kraguja. Pilot koji se vidi na kako ide prema kameri je Miha Kos, arhitekta iz Ljubljane koji je bio u rezervnom sastavu u mojoj (Prodanovićevoj) eskadrili. PS Na istoj manifestaciji Ismet Šečić, predvodio je učesnike jedriličare iz VS BiH.

3.32

31.7.07.

Drvar 1984. Polijetanje po parovima, Pogledajte pažljivo, avion pratioc je Kraguj sa brojem 146. Sada se vi pitate šta aeroklub Sarajevo ima sa tim avionom? Nema ništa, ali hoću da vam pokažem kakve sve koincidencije postoje. Pazite sada, OVO JE APSOLUTNO NEVJEROVATNO, prije nekoliko godina ja sam na aerodromu Elstree na sjeveru Londona snimio Kraguja. Pogledajte brojku, 146! Da, to je upravo Kraguj letio na akciji Drvar 1984!!!!

3.33

4.8.07.

Naš Cirus 24 iznad Vukovara 1987

3.34

4.8.07.

Jugovina na Trebeviću

3.35

4.8.07.

Legendarni Čarli Alfa

3.36

4.8.07.

Makina

3.37

4.8.07.

Rashodovana sredstva i zauvjek rastavljeni Trener 4173. Koga zanimaju rashodovana sredstva i Trener na prikolici forever? Tj. za koji sam ti klinton poslao tu sliku? E vidiš, 4173 je zadnja drvena jedrilica AK Sarajevo. I naša generacija (1983, LEGENDARNA!!!) je poslednja koja ga je letila! Bio je naš prelazni tip, Nusret Taševac ga je letio u filmu "Otac na službenom putu" i na kraju je završio na prikolici. Ne u muzeju, ne u privatnoj kolekciji, nego, eventualno za potpalu. Znaš ti nas, jebo ti nas! A tu je i kombi "Ford Transit": naša je generacija takođe posljednja uživala u vožnji pomenutim vozilom. Nedugo poslije naše obuke, više mu ni Pepo nije mogao pomoći da upali, a kamoli da ga registrujemo. I na kraju, pitaj Nusreta kako je snimao film, to je bio jedan od žešćih letova u njegovom životu.

3.38

4.8.07.

Vuk-T u finalu

3.39

14.8.07.

Jedrenje sa Nusretom Taševcem, Trebević mislim da je jesen 83, poslije našeg internata

3.40

12.03.08.

Jedrenje sa Nusretom Taševcem, Trebević mislim da je jesen 83, poslije našeg internata. Idući fotos je napravljen samo par sekundi kasnije

3.41

14.8.07.

Jedrenje sa Nusretom T., Trebević mislim da je jesen 83, poslije našeg internata

3.42

14.8.07.

Ne sjećam se, a valjda sam ja kad je kod mene, CIRRUS sad koji ???

3.43

14.8.07.

Marketing, lijepio rahmetli Salko Sudić

3.44

21.11.07.

Dado: Jedan od zadnjih letova Roketa prije udesa, snimio aerodrom sa leta sa Gavrom kad sam snimao i Stupsku petlju što mi je trebalo za diplomski, smena 8, 1990 (inače tad se nije puno snimalo iz zraka)...

3.45

21.11.07.

Dado: Zatečeno stanje poslije rata. Krila Vuka-T služe obrijanom liku kockaste glave kao eksponati u dvorištu njegove tek otvorenu kafane, lokacija tu negdje iza ruševina Pepijeve radionice. Tada mi ovaj prijetio da ga ne snimam jer će mi polomit kameru, na šta sam mu odgovorio da će njega drugi doć snimit za Haga da se ja ne bavim njime. Šta ću, bilo me malo puklo. Netom poslije došli amerikanci pa pomeli i njegovu kafanu i naša krila, godina 1998…

3.46

24.11.07

Sliku poslao Ranko Marilović. Nije siguran kada je snimljena Slika je skenirana direktno sa filma. Miro Božić je umjetnik: od ovog smeća desno on je napravio fotos lijevo!!!

3.47

21.01.08

Start Vrapca sa Mojmila, Časopis Narodna Krila 1947

3.48

27.01.08.

Nenad Miklusev:
Pozdrav Dejane,
Upravo završavam crteže za češkog proizvođača maketa Czech Master Resin, koji priprema maketu Pajper Super Cub-a u razmeri 1/72, i zamoljen sam da im pripremim šeme bojenja za nekoliko ex Jugoslovenskih Kabova. Jedan od njih , kao standardni i karakteristični biće i Sarajevski YU-DCA. Pa kad već crtam za njih, da prosledim i vama za sajt AK Sarajevo jedan primerak, da ilustrujete vašu flotu.
Pozdrav i sve najbolje

3.49

05.02.08.

Livno. Hangar se završava, Roda lengerisana, a Jakšina Olimpija neće nikud, i da je guraš

3.49

05.02.08.

YU-CNL !!!!

3.50

05.02.08.

Roda vuče Vaju. To je za Rodu BILA IGRAČKA! Ja sam gledao TROŠLEP !!!

3.51

05.02.08.

Veoma rijetka životinja: naš link trener ANT-18! Svi smo na njemu upisali prva instrumentalna jedrenja, dok je glas iz slišalica govorio: penješ +0,5, penješ +1, penješ +1,5, .... CURIŠ, CURIŠ ... A sve to jedva čuješ od silnih duvanja iz kompresora, ventilatora i mijehova. A poslije ide analiza krivulje koju je tronožni (ili tro-točkovni) pauk nacrtao!!!

3.52

07.03.08

Livno 1966- poletanje Libisa sa Vitlom

3.53

22.04.08

17.07.08

Šta je ovaj krš u voćnjaku? Jedino jasno je vojni broj 0479.

To su fotosi aera-2, samo nisam siguran je li verzija c ili d. Verzija d je imao zatvorenu kabinu. Upravo po vertikalcu i upornici horizontalca sam prepoznao aero-2, a udes sam trazio u Registru udesa, ali ga nema, te je vjerovatno imao vojnu registraciju u cjelini. Dobar dan. Prnja.

Nenad Miklušev dodaje: U pitanju je AERO 2 C, sa otvorenom kabinom. Zatvorenu su imali avioni pete serije, 05xx na dalje.

3.54

25.04.08

Ždral iznad Mojmila. Snimio Ismet Mehić iz PO-2

3.55

25.04.08

Skokovi na Butmiru. Instruktor Mladen Biberčić. Padobranac Blaha Franjo. Pilot Đuro Mihić. Snimio i zabilježio podatke Ismet Mehić

3.56

25.04.08

Skokovi na Butmiru. Instruktor Mladen Biberčić. Padobranac Blaha Franjo. Pilot Đuro Mihić. Snimio i zabilježio podatke Ismet Mehić

3.57

25.04.08

Triglav III sa V repom. Snimio Ismet Mehić

3.58

25.04.08

Trojka u pari. Snimio Ismet Mehić

3.59

25.04.08

Ždral u šlepu. Snimio Ismet Mehić

3.60

26.05.08

Prnja

 

03.09.11.

Irfan Habibović

Poslao Prnja. To je Cirrus standard 4321 u kojem se skršio Dževad Kočo. Selo Omarska između Prijedora i B.L. Dobro je i prošao. Pao je u kovit na 80 metara visine. Cijedio, cijedio i ..... bolnica u B.L.
A kasnije se potvrdio i sa Utvom na Jablaničkom.

 

3 i kusur godine poslije objavljivanja ovoga, Irfan šalje korekciju:

 

Na fotografiji 3.60 koju ti je poslao Prnja treba uraditi malu ispravku u tekstu čisto radi istorije, da se Kočo ne ljuti.

Prvo se desio udar vertikalcem (U75, YU-DEP) u dalekovod kod Jablanice, pa zabrana letenja od 6 mjeseci, pa onda udes sa CIRUSOM.

Sjećam se tog dana, bila je sahrana Savinom (čuvar) ocu, svi su otišli, samo smo čini mi se ostali na aerodromu Balaban i ja, a Kočo je otišao na rutu do Mostara i nazad. Vratio se sa oštećenim vertikalcem.

 

Irfanu hvala na pažljivom prečešljavanju. Samo nastavi tako.

3.61

07.08.08

Evo još jedne slike CED-a, kojeg je tako uspješno otriješćio Boris

3.62

07.08.08

I još jedne

3.63

09.08.08

Piše mi Nenad Miklušev:

Dejane Pozdrav,

Trenutno radim neki clanak za modelarski casopis MMM koji uskoro izlazi u Beogradu, pa sam obradio jedrilicu Macka. Zahvaljujuci filmovima sa Butmira koje si postavio na vas sajt, nacrtao sam jos jednu od nekih 7-8 verzija bojenja Macke i KBI-14. Saljem ti kolor profil da ga dodas u galeriju letelica koje su letele u Sarajevu, Nadam se da ce biti od koristi ,
Pozdrav,
Nenad Miklusev
AEROPOXY model aviation

3.64

26.12.08.

Motorna obuka u Zalužanima 1967. Evo ih svi avioni, sve slavne registracije: YU-CED, YU-CUI, YU-CXA i YU-CWZ

3.65

05.02.09.

Prnja

Čuveni 214 na Butmiru 1959, godine, a dole ....

3.66

05.02.09.

Prnja

.... isti avion 1968, na Zalužanima

3.67

26.02.09.

Prnja

Godinu i po dana nakon dvije slike ovog krša, evo stiže i treća. Da vas podsjetim, iz krša od Aera 2D, nepovrijeđeni su izašli Vlado Abramović i Milan Princip. Još dvije slike iz drugih uglova možete vidjeti ovde

3.68

29.05.09.

Dejan Stojnić

Osnovna jedriličarska obuka u Novom Travniku 1963. Letov 22 YU-5035. Sliku sam danas pronašao u Sarajevu.

3.69

20.01.10.

Prnja

Piše mi Prnja: Evo ti nove slike Meteora iz Zagreba koja je objavljena na ABG. Lijepo izgleda i poslije pedeset godina.

Stvarno, da ne povjeruješ da je Obad to konstruisao prije 50 godina! I da je prije 10, ne bi ga se stidio! Koliko je samo bio ispred svog vremena !!!!

3.70

17.07.10.

Cile Cikota

Delfin Slobe Kosovca i ja. Na nosu mu je Slobo uradio crnom izolir trakom oči, nos i usta pa ga je krstio imenom Roki Vud. Pojma nemam zašto. Na kraju je morao iskočiti iz te jedrilice iz već poznatih razloga, tako da je naš jedini Delfin relativno kratko bio u našem klubu.

3.71

17.07.10.

Cile Cikota

Ljeto 1968. Sportskom aerodromu Jegin Lug aerokluba Tuzla. Na startu je tuzlanska Olimpija, a u pozadini Letov 22  YU-5035 i Čavka na kojoj su još uvijek letili!

Moj (Dejan) komentar: Mislio sam da se Cile zeznuo, da je 4105 bila naša, sarajevska Olimpija. E Ja sam se zeznuo. A našu Olimpiju (ne znam brojku) skršio je Pepo jedreći na Kamešnici 1965. Bio sam tada u Livnu. Svi sletili sa beskrajnog padinskog jedrenja na Kamešnici, nema Pepija. U neko kasno doba, eto ga sa padobranom na leđima, stopirao neki kamion. Šta je bilo? Pepiju postalo dosadno jurcati gore-dole duž Kamešnice, i on smislio da se može vrtiti oko brežuljka na padini, na čijem vrhu je bila crkvica. I tako on uspono, nispono, uspono, nispono, dok se jednom nije zajebo i nispono bilo jače od usponog i on ostao taman pored crkvice.

3.72

29.09.10.

Ogi Minić

01.10.10.

Irfan Habibović

CESSNA 421A YU-BHF. Sam avion nema nikakve veze sa Aeroklubom Sarajevo, ali to je onaj Energoinvestov avion koji je kraširao kod Zagreba 19. decembra 1978, a za čijim komandama su bili naši članovi Milan Princip kao kapetan i Zlatko Hafizović kao kopilot. Milan i jedan od putnika su tom prilikom poginuli, a Zlatko je teško povrijeđen. Zlatko je uspio da se oporavi i 2010. godine je otišao u penziju sa preko 13500 (da, trinaest hiljada pet stotina) sati letenja SAMO NA BOINGU 747!

Irfan Habibović mi je javio da je pad YU-BHF preživjela Jasmina Jahić. Pokušaće da sazna imena ostalih putnika. Hvala Irfanu

3.73

12.10.10.

Irfan Habibović

Aeromiting na Butmiru 16. maja 1987. Dvije Utve i Piper u tri šlepa. Odavno već imam 6 videa sa tog aeromitinga

3.74

12.10.10.

Irfan Habibović

Veoma zanimljiv snimak Pajpera koji vuče parolu "DRUŽE TITO MI TI SE KUNEMO"

3.75

27.11.10.

Ahmed Hrustanović

 

Slika našeg Groba još dok je nosio oznaku D-KENO. Fotos je napravljen na Butmiru garant prije 1. maja 1986, jer je tog dana ponio oznaku YU-6012. Desno je instrument panel. Sliku mi je poslao Ahmed Hrustanović

3.76

09.03.11. Irfan Habibović

Nema šta nema: Utva 75, Vuk, Blanika, Cirrus, Utva 66, Piper PA-18

3.77

09.03.11. Irfan Habibović

Irfan: Blanik slikan sa jedriličarskog starta u pravcu kaponira.

3.78

09.03.11. Irfan Habibović

A evo i zmaja u hangaru

3.79

02.09.11. Irfan Habibović

Grob 109B YU-6012 u letu. Nisam znao za ovu sliku. Dobro je vidljiva reklama Energopetrola.

3.80

06.09.11. Irfan Habibović

 

2 x AN2, državno padobransko prvenstvo 1986 Butmir

3.81

13.11.11. Dejan Stojnić

Posljednja poznata slika našeg aviona Utva-75 YU-DHI. Otkud znam da je ovo YU-DHI? Lijepo, znam, jer vojni broj 53194 je i na ovoj slici desno, gdje u novembru 1990 Krezo daje provjeru Ejubu Duriću. Nešto mi je poznato brisanje registracije (), ali ovaj put je to urađeno temeljito i "po zakonu". Naime, pitao sam relevantan izvor i dobio ovo kao odgovor:

Ova slika je nastala u hangaru na Zalužanima kojeg su koristile OS BIH (polulučna konstrukcija hangara). Mislim da su preselili na aerodrom Mahovljani kod Laktaša...

Inače, fotografija je nađena na http://www.mycity-military.com/Avijacija-i-PVO/Utva-75-V-53_4.html

3.82

15.11.11. Miro Božić

Aero-3 YU-CUJ sa američkom oznakom NX9016H

3.83

15.11.11. Miro Božić

Još jedna slika Aera-3 YU-CUJ sa američkom oznakom NX9016H

3.84

15.11.11. Miro Božić

PO-2 YU-CNT 0089 snimljen u Zalužanima 1955

3.85

15.11.11. Miro Božić

Utva 66 51106 YU-DLH je baš jadno završila

3.86

01.12.11. Irfan Habibović

Livno 1964.

Pošto sam juče napisao da sam u Novom Travniku laširao na 35-ici, Irfan šalje ovo: Vozdra, evo još jedne fotke sa tvojom 35-icom

3.87

04.12.11. Irfan Habibović

Jedriličarsko takmičenje u Zalužanima. Koje? Ono što se vidi, to je da je 10 jedtilca na startu, 4 Kurira su tu za šlep, još dvije jedrilice pred hangarom i Zlin za paradu prilikom otvaranja i zatvaranja takmičenja. A fotosi su urađeni ili iz Pajpera, ili iz Citabrije.

Onda Irfan naknadno dodaje: Malo sam čeprkao i našao neke detalje. Takmičenje je održano 1977 na aerodromu Zalužani, jedrilice: 2 Cirrusa 18 VTC, 1 Delfin, 1 Foka (mislim da je Brane Blagojević letio na njoj), 6 Trenera.

3.88

31.12.11. Irfan Habibović

 

02.01.12. Nenad Miklušev

 

04.01.12. Nenad Miklušev

Dvije Trojke i DO17E u Rajlovcu, definitivno 1950. U pozadini se vidi Sokolje. Poslao Irfan na samom zalasku 2011 godine i time podvukao crtu na takmičenje sa Prnjom.

Što se crte tiče, niko nema primjedbi. Ali što se opisa slike tiče, Nenad Miklušev kaže slijedeće:

"Divna je ova nova slika dve trojke i DO17E na Rajlovcu, 1950, hteo bih samo da korigujem tipologiju, dvomotorac iza Trojki je Šćerbakov SCE 2, dvomotorna transportna jedrilica, SSSR proizvodnje koja je u JRV i VSJ služila za bacanje padobranaca, pedesetih i šezdesetih godina. Sa dva motora M-11 ( sa PO-2),  penjala sporo, ali radila posao, nije ih bilo više od desetak u upotrebi i brzo su rashodovane.

Pozdrav i čestitke za uspešan rad sajta AK Sarajevo,

Nenad Miklušev"

 

Šta da kažem, ČOVJEK ZNA ZNANJE! A Irfanov komentar je: "Nenad me je baš oduševio, koliko čovjek zna detalja o vazduhoplovstvu, a ja mislio da nešto znam pa prvo na šta mi je onaj dvomotorac ličio, to i rekao".

 

A pazite sada ovo: Opet dobijem mail od Nenada:

 

Niko nije savrsen, pa ni ja, pogadjajuci tipologiju, promasio sam brojno stanje,  na slici su tri trojke, jedan SCE-2 i jedan PO-2, u pozadini.

Po oznakama na trojkama, jos uvek vojnim, pre dodele VSJ-u, sudim da je rani period upotrebe, oko 1950.

To je prilican broj aviona, dodeljivan na upotrebu vecim centrima od strane JRV.

3.89

27.01.12 Jusuf Midžić/Zlatko Hafizović

Livno 1966. Sve poredano kao da general dolazi: Letov 35, Letov 32, Čavka, Bebica, Bebica, Olimpija 05 (ovi je Pepo otriješćio na Kamešnici), a jedrilica iza PO-2 mora da je Vaja, veliki je raspon, a krila nisu "slomljena", znači nije Ždral

3.90

20.10.12.

Zlata Osmić i Jasenko Kapidžić

 

Butmir 1951. Jedrilica ZOGLING slijeće! Nikada nisam čuo za tu jedrilicu. Potražio sam na internetu, i zamislite, eto je desno! Sliku mi je poslala Zlata Osmić Živkov

3.91

06.11.13.

Ejub Durić

Kurir YU-CYT na slijetanju na Butmir
3.92

10.02.15

Haris i Omar Saračević

 

Letov 17 YU-5032 jedri na Trebeviću ili Kamešnici?

3.93

10.02.15

Haris i Omar Saračević

 

 

Letov 17  jedri na Trebeviću ili Kamešnici?

3.94

10.02.15

Haris i Omar Saračević

 

Letov 17  jedri na Trebeviću ili Kamešnici?

3.95

10.02.15

Haris i Omar Saračević

Nenin Cirus, prva varijanta sa rešetkastim metalnim trupom, friško iz Vršca. To mu je prvi internat i baš u Livnu!
3.96

10.02.15

Haris i Omar Saračević

Vesin Triglav skršen na Igmanu. Još tri su 2008. postavljene ovde
3.97

20.06.16

Mladen Šajber

25.5.1967 Desant na Drvar
3.98

20.06.16

Mladen Šajber

Bebica na vitlu
3.99

20.06.16

Mladen Šajber

Libis napada
3.100

20.06.16

Mladen Šajber

CUM na platformi
3.101

20.06.16

Mladen Šajber

Libis na vitlu
3.102

20.06.16

Mladen Šajber

Libis u prilazu
3.103

14.08.16 Rasim Mujagić

Kabina Letova 22